Prechod na navigáciu block menu Prechod na navigáciu Hlavné menu Prechod na navigáciu vodorovná

Športové vyžitie v meste

Možnosti športového vyžitia v meste

Pešia turistika, cykloturistika, náučné chodníky

Jedným z najvyhľadávanejších miest turistov, ale aj Dobšinčanov je poľana Čuntava. Leží na najdôležitejšej turistickej magistrále Slovenska, Ceste hrdinov SNP, ktorá prechádza z Devína na Duklu. Odtiaľto vedú turistické značkované chodníky na Stolicu, do Dobšinskej Ľadovej Jaskyne, či k prameňu Hrona. Najkrajším vyhliadkovým vrchom v blízkom okolí je Ondrejisko v západnej časti územia.

Z Dobšinej vedie cykloturistická trasa 2712 s dĺžkou 13,8 km, ktorá prechádza týmito lokalitami: Dobšiná – Tri Ruže – Námestie baníkov – Voniarky – Pod Čižmou – Dobšinská Maša –Palcmanská Maša (farba: modrá, priemerné stúpanie: 5 %). Cykloturistická trasa začína na križovatke pri vstupe do mesta Dobšiná pri pomníku SNP. Trasa pokračuje po hlavnej ceste pozdĺž celého mesta až k lokalite Lányiho Huta, pred ktorou sa stáča doľava a následne veľkým oblúkom obchádza celé údolie. Miernym stúpaním sa dostanete až po lokalitu Voniarky, kde sa trasa stretáva s  červenou turistickou značkou. Toto miesto je zároveň aj najvyšším bodom na cyklotrase, 924 m n. m.. Odtiaľto mierne klesá na križovatku s cestou prvej triedy č. 67, tzv. Pod Čižmou. Následne prechádza hlavnou cestou, smeruje dole na Dobšinskú Mašu a z nej pokračuje po hlavnej ceste až na Palcmanskú Mašu, kde je napojená na Hnileckú cyklomagistrálu.

Cykloturistická trasa Dobšiná (Depovo) – Danková – Čuntava – Pred Čuntavou (ev. č. 8729, farba: žltá, priemerné stúpanie 5,2%) s dĺžkou 13,6 km je vhodná pre náročnejšiu formu cykloturistiky, pre horskú cykloturistiku (MTB).

Cykloturistická trasa začína v západnej časti mesta Dobšiná na začiatku Záhradnej ulice, pri križovatke ulíc Záhradná, Hronská, SNP a Nová. Tento bod CTT sa nazýva Depovo. Trasa pokračuje veľmi miernym stúpaním severozápadným smerom po Hronskej ulici. Prechádza VYŠNÝM HÁMROM, po kilometrovom rovnom úseku komunikácia s asfaltovým a penetrovaným povrchom prechádza lokalitou VYŠNÁ MAŠA. V tejto lokalite sa nachádza ojedinelá zaujímavosť, žrebčinec (Stredisko chovu koní Dobšiná). Lesy SR š.p. Banská Bystrica, OZ Revúca sa v tomto stredisku zameriava na chov chladnokrvných koní plemena norik muránskeho typu. Približne 200 m za žrebčínom končí cesta s penetrovaným povrchom i nenáročný úsek navrhovanej CTT a začína náročnejší úsek po lesnej komunikácii so spevneným, miestami s menej pevným povrchom. Rovnaký povrch lesnej komunikácie pokračuje až k poslednému cyklosmerovníku navrhovanej CTT – Pred Čuntavou.

Trasa vstupom do lesa postupne mení nielen náročnosť a povrch, ale aj prostredie na lesné. Na siedmom kilometri trasy, na križovatke lesných ciest domácimi nazývanej „Eurocesta“, je možné na oddych využiť prvý prístrešok so sedením. Na necelom ôsmom kilometri navrhovanej CTT na ďalšej križovatke lesných ciest sa nachádza historický skvost z doby slávnej dobšinskej baníckej minulosti, veľmi zachovalý kamenný most. Tento vzácny artefakt bol postavený pravdepodobne v polovici 18. storočia spolu s tzv. „starou cestou“ na Čuntavu, ktorá slúžila na prevoz železnej rudy konskými záprahmi z Dobšinej a jej okolia do pohronských hút a maší.

CTT od tejto historickej zaujímavosti pokračuje po novej ceste, ktorá bola postavená v rokoch 1965-1966. CTT smeruje do DANKOVEJ - oddychové miesto, ku ktorému vedie malý drevený mostík. Trasa pokračuje stálym stúpaním so striedaním úsekov strmších s menej strmými. Odmenou cykloturistovi za ich prekonávanie je viacero úžasných výhľadov. Od cyklosmerovníka ČUNTAVA po krátkej odbočke doľava sa rozprestiera poľana Čuntava s chatou Rita. Prevádzkuje ju Klub slovenských turistov Dobšiná. V jej blízkosti sa nachádza zrubová Burgerová chata. Na oddych a občerstvenie môžu poslúžiť dve studničky s tečúcou vodou i prístreškom. Pri zvýšenej pozornosti sa dajú objaviť ruiny alaša a zarastené pozostatky ruín pohostinstva.

Po návrate späť k smerovníku Čuntava, navrhovaná CTT pokračuje ešte 600 m západným smerom do svojho cieľa, na križovatku lesných ciest – PRED ČUNTAVOU. Realizáciou predmetnej CTT, vznikla na tejto križovatke lesných ciest, križovatka cykloturistických trás (CTT ev.č. 5576).

CTT je súčasťou koncepčného riešenia cykloturistických trás v širšom regióne, je napojená na existujúcu sieť cyklotrás (priama napojenosť na CTT č. 2712, č. 5702, č. 5576).

Náučný chodník po stopách baníctva v Dobšinej obsahuje deväť informačných tabúľ, ktoré približujú banícku históriu mesta. Smer trasy je nasledovný: Námestie baníkov – Evanjelický gotický kostol – Zimná ul. – SNP ul.– Záhradná ul. – Lányiho Huta – Námestie v Lányiho Hute – Gápel - Flos – Rik.

Tenisový kurt na sídlisku Rozkvet:

Otváracie hodiny: 08:00 - 19:00 hod.

Poplatok: 1 hod./ 2 €

Tel.: +421 940 816 831 (Zvolenský Miroslav)

Bikrosová dráha na sídlisku Rozkvet

Jazda na koni v Lányiho Hute (tel.: +421 948 114 871)

Klzisko na sídlisku Rozkvet (tel.: +421 918 615 139)

Kone v Stredisku chovu koní Štátne lesy
Pre SCHK Dobšiná je typický chov chladnokrvných koní plemena norik muránskeho typu. Cieľom chovu je produkcia kvalitných, ľahko ovládateľných koní, použiteľných v lesnej prevádzke, poľnohospodárstve, či agroturistike. Norik je pracovitý, dobre ovládateľný kôň stredne veľkého rámca s dobrým osvalením. Možnosť prehliadky Vám zabezpečí vedúci SCHK, Ing. Vladimír Šmelko, tel.: +421 905 524 443.

Cyklotrasa Dobšiná – Tri Ruže – Námestie baníkov – Voniarky – Pod Čižmou – Dobšinská Maša – Palcmanská Maša